• Voor 12u besteld, overmorgen geleverd
  • Gratis bezorging vanaf €200
  • Technische ondersteuning binnen de eerstvolgende werkdag

Cafitesse 60/61

Storing 30 en 39 oplossen

Machine is te warm
Jouw Cafitesse 60 of 61 geeft storingscode 30 of 39. Dat betekent dat er een probleem is met de koeling van jouw koffiemachine. De temperatuur van de koeling is 12 uur of langer meer dan 7°C te hoog. Je kunt dit probleem zelf oplossen met de online storingshulp voor de Cafitesse 60 en 61.

Doorloop de zes stappen en geniet weer van jouw koffie.

Stap 1

ZET DE KOFFIEMACHINE UIT

Je schakelt de machine uit door eerst op de aan/uit-schakelaar aan de rechterkant van jouw Cafitesse 60/61 te drukken. Vervolgens trek je de stekker uit het stopcontact.

Stap 2

CONTROLEER DE KOELKASTDEUR

Als de koelkastdeur niet goed dicht zit, werkt het koelingselement niet optimaal. Open de koelkastdeur met de handgreep aan de voorzijde. Sluit de deur vervolgens. De koelkastdeur zit goed dicht als je een klik hoort.

Stap 3

CONTROLEER DE LUCHTFILTER

Mogelijk is de luchtfilter verontreinigd. Aan de achterzijde van de koffiemachine vind je het rooster met daarin een filter. Open het rooster en verwijder de filter. 

Stap 4

REINIG DE LUCHTFILTER

Op en in de luchtfilter bevindt zich stof. Spoel de luchtfilter uit met warm water. Laat de luchtfilter uitlekken, klop het eventueel uit tegen de rand van de wasbak (let op: niet wringen) en dep het af met een stoffen doek. Gebruik geen papieren doek omdat er dan papierresten op de luchtfilter kunnen achterblijven. Laat de luchtfilter vervolgens drogen.

Stap 5

PLAATS DE LUCHTFILTER TERUG

Zodra de luchtfilter droog is, kun je deze terugplaatsen in jouw koffiemachine. Sluit het rooster. Hierbij hoor je een klik zodat je weet dat het rooster goed is gesloten.

Stap 6

ZET DE KOFFIEMACHINE AAN

Stop de stekker terug in het stopcontact en druk daarna op de aan/uit-schakelaar. Zodra het water is opgewarmd (dit duurt ongeveer een uur), kunt u weer koffie zetten.

NOG STEEDS EEN STORING?

Als jouw storingscode niet verdwijnt of binnen een dag opnieuw verschijnt, is er waarschijnlijk iets anders aan de hand.

Gebruik je Smooth Roast koffie? Probeer het pak in een andere koeling te koelen voordat je het opnieuw plaatst. Bekijk daarvoor ook de vulinstructies.

 

JDE is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade, van welke aard dan ook, die voortvloeit uit of in enig opzicht verband houdt met het gebruik van de site of de op de website beschikbare informatie, zoals het niet correct opvolgen van de JDEP onderhouds- en reinigingsvoorschriften.